+45 43 97 10 20 info@grafiskraadgivning.dk

Hvad kan et fysisk nyhedsbrev?

Hvad kan et fysisk nyhedsbrev?

Et nyhedsbrev, både online og fysisk, har grundlæggende fire funktioner:

• Det sikrer, at man konstant er i kundernes bevidsthed
• Det kan booste salget via nye produkter og rabatter
• Det kan forstærke brandværdien via storytelling
• Det kan informere kunderne om vigtige ændringer
Undersøgelser viser, at nyhedsbrevet er dobbelt så effektivt som kampagner på de sociale medier (ROI på ca. 40). Det skyldes sandsynligvis, at brugerne har valgt kommunikationen til aktivt og derfor må forventes at være interesserede på forhånd. Og i jeres tilfælde er de allerede kunder i butikken og derfor meget modtagelige for at foretage nye indkøb. Vi fanger dem, mens de er i godt humør over at have modtaget den vare, de har glædet sig til at få mellem hænderne.

Den store fordel ved nyhedsbrevet er, at det er en nem, billig og fleksibel platform til at nå ud til kunderne. Så snart grundskabelonen er etableret, kan man når som helst og med få greb kommunikere det, der trænger sig på… og derefter måle på effekten, så man løbende bliver klogere på, hvad der fungerer beds

Faste elementer

Nyhedsbrevet er naturligvis oplagt til at lancere nye produkter og eksklusive specialtilbud. Nye produkter skal udfoldes med den gode historie – og tilbud må meget gerne være begrænset af mængde eller tid. Adfærdspsykologien har lært os, at vi er mere tilbøjelige til at købe, hvis vi frygter at gå glip af et tilbud – altså at det måske er væk i morgen. I har nemt spil, da en del af jeres produkter rent faktisk kun produceres i en vis mængde.

Nyhedsbrevet bør bestå af en række faste elementer, som man nemt og hurtigt kan skære til alt efter behov. Det er vigtigt, at der altid er ’kød’ på nyhedsbrevet, så det ikke få karakter af sporadisk salg af enkeltprodukter.
Her et bud på de elementer, der kan indgå:

Nyhed – kort beskrevet og eventuelt suppleret af et introduktionstilbud
• De gode historier – alt det, der trænger sig på om producenterne
• Tilbud – altid med markering af, at det er begrænset antal / eller begrænset tid
• Opskrifter – gode opskrifter på autentiske italienske retter
• Fun facts – sjove faktaoplysninger om produkter/områder

 

HVEM SKAL STÅ FOR DET?

I praksis vil vi gerne varetage ALT arbejde, selvfølgelig med udgangspunkt i en snak om, hvad de enkelte nyhedsbreve skal indeholde. Vi skriver og sætter det op ud fra jeres input og sender derefter til godkendelse hos jer. Vi bør have en fast frekvens for nyhedsbrevene, fx et nyt hver måned, så den enkelte kunde ikke risikerer at få det samme nyhedsbrev for mange gange.

Faste aftaler er en god måde at sikre, at I får opdateret nyhedsbrevene, da det nemt bliver forsømt,
hvis man selv skal stå for det i en travl hverdag.

 

VEJEN FREM

Det er som bekendt svært at forestille sig noget, der ikke er eksisterer, så vi vil gerne uden beregning komme med et bud på, hvordan et nyhedsbrev kan tage sig ud. Selvfølgelig kun, hvis i er oprigtigt interesserede, da det kræver interessetimer fra vores side.